آخرین سیگنال بورسی رئیس جمهور | درآمد ۱۰ ساله بورس بالاتر از طلا و سکه و بانک

رئیس جمهور روحانی در آستانه سالگرد صحبت هایش درباره بورس و توصیه به اینکه مردم همه چیزشان را به بورس بسپارند، حالا اظهارات معتدل تری را نسبت به بورس داشته است. رئیس جمهور امروز ۱۷ تیر ۱۴۰۰ طی صحبت‌هایی گفت: وقتی مردم وارد بورس می‌شوند نباید همه سرمایه خود را وارد کنند. میزان آورده باید در حدی باشد که با فراز و نشیب بورس، زندگی آنان به هم نریزد. بورس در بلند مدت سود قابل ملاحظه‌ای دارد.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 08 July 2021

به گزارش بورس تابناک، حدود یک سال از آغاز سقوط وحشتناک بورس می‌گذرد. ۱۹ مرداد ماه سال گذشته بود که سقوط بورس از دعوای دو وزیر و وزارتخانه اقتصاد و نفت بر سر نحوه عرضه پالایش یکم و مدیریت آن آغاز شد. آغازی که پایان آن تقریبا اوایل تیر ماه سال جاری بود.  

حالا تقریبا در یک سالگی سقوط بورس رئیس جمهور موضع نرم تری را نسبت به بورس داشته و دیگر از آن افراط دوران رونق بورس خبری نیست. رئیس جمهور روحانی طی صحبت‌هایی در روز جاری مورخه ۱۷ تیرماه سال جاری گفت: وقتی مردم وارد بورس می‌شوند نباید همه سرمایه خود را وارد کنند. میزان آورده باید در حدی باشد که با فراز و نشیب بورس، زندگی آنان به هم نریزد. بورس در بلند مدت سود قابل ملاحظه‌ای دارد. اگر سود زمان ۱۰ ساله بورس را حساب و حتی با پولی که مردم در بانک می‌گذارند و طلا و سکه می‌خرند، مقایسه کنیم، درآمد بلندمدت بورس از آن‌ها پایین‌تر نیست و درآمد بالاتری حتی دارد.

رئیس جمهور اظهار داشتند: فراز و نشیب بورس طبیعی است، از طریق همین بورس توانستیم میلیون‌ها مردم را وارد کسب و کار جدید کنیم که با دقت‌هایی که در بورس و شورای عالی بورس انجام می‌شود و مصوبات فراوانی که در ماه‌های اخیر راجع به بورس داشته‌ایم، امیدواریم بورس تا پایان دولت در مسیر درست خود حرکت و دولت سیزدهم هم از این بازار به خوبی استفاده کند. چون این بازار حتی می‌تواند اعتبار مالی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را تامین کند.

تعداد بازدید : 78

این صحبت‌های رئیس جمهور در حالی است که ایشان در ۱۶ مرداد ماه سال گذشته فرمودند: با شرایطی که بورس دارد صندوق‌های ما می‌تواند فعال‌تر بشود. بخش دولتی به تدریج بعد از سرمایه‌گذاری و به ثمر رساندن باید کم کم کنار بروند و صاحب سهام باشند و این برای آینده فعالیت آن‌ها ثمربخش‌تر است. روحانی گفت: با شرایطی که بورس نشان می‌دهد اوضاع بهتر خواهد شد؛ مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند.

یا درست سه روز بعد از آغاز سقوط بورس یعنی در ۲۲ مرداد ماه سال گذشته ایشان اظهار داشتند: مردم می‌توانند در بازار بورس بیایند خرید‌هایی کنند که برای آینده و دارایی‌شان اطمینان بیشتر پیدا کنند این طرح‌ها اگر ا جرایی شود مردم می‌توانند همانطور که الان در بورس همه این سهام تازه‌ای که وارد بازار بورس می‌شود و تحول ایجاد می‌کند به نفع همه است همین ای. تی. اف که در ماه شهریور و اوایل شهریور سهام آن با تخفیف فروخته می‌شود این‌ها همه برای این است که مردم بدانند سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست، اما بورس جای سرمایه‌گذاری است خرید نفت جای سرمایه‌گذاری است.  

گفتنی است که دولت بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود در سال گذشته را از بورس تامین کرد. در این باره فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گفت: عده‌ای به اشتباه میزان درآمد‌های دولت از بورس را ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام می‌کنند، حال آنکه درآمد‌های دولت از بورس، کمی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم